6/26/2014

På tal om rutiner

Igår kväll aktiverade jag min väckarklocka på telefonen. Kl. 8.45 skulle jag stiga upp för att hinna till min tid till naprapaten. Mina ryggproblem jag led av redan tidigare i våras bestämde sig för att besvära mig igen i måndags, så den här gången tog min fina mor tag i saken och beställde en tid till mig. "Och så far du dit flera gånger om hon tycker att det skulle vara bra för dig" sade hon. "Jag betalar". Tack mamma! Det gjorde min spända och låsta muskler gott.
   Efteråt gick jag till butiken, köpte ingredienser till en kaka som jag ska bjuda dagens gäster på. Efter det och ett besök till apoteket åt jag en lätt lunch, tog det lite lugnt och satte sedan igång med att baka. Nu står det en fin kaka där nere i köket och nu väntar rummet på att bli städat.
   Än en gång slog det mig hur mycket man hinner med bara man inte sover bort halva dagen. Klockan är bara ett och jag har hunnit med så mycket redan idag. Det känns bra och ännu bättre känns det när tanken på en skön och lugn kväll utan några måsten infinner sig. Jag har sagt det och säger det igen. Jag behöver rutiner för att fungera relativt normalt.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar