12/11/2013

Tillbakablick och guldkorn

Jag sitter just nu och läser igenom mina blogginlägg. Det är ganska intressant att läsa om mina egna funderingar, hur jag har vuxit i mig själv och vad jag har åstadkommit. Jag har plockat ut så kallade "guldkorn" ur texter som jag tänkte dela med er en gång till. Små påminnelser i vardagen. 

"Det är inte alltid de stora gärningarna som är de bästa och viktigaste. De små gärningarna är minst lika viktiga. Tänk att du genom en enkel hälsning kan lysa upp en annan människas dag"
 (Gör någon glad)

"Jag fortsatte vandra och kände hur inspirationen kom ifatt mig. Allt jag såg var vackert. Att jag såg gav mig nya funderingar och ny inspiration. 
   Jag tror vi allt för sällan tänker på vilken otrolig värld vi lever i. För egentligen är varje liten skapelse helt fantastisk i sig själv"
(Ny inspiration)

"Utmaningen är att ta sig igenom det svåra i livet och fortsätta se framåt mot det ljusa"
(En djupare nivå)

"Med detta vill jag alltså säga att hur djup eller grund grop du än fallit i ska du inte behöva klara dig ur den på egen hand. Det är okej att vara svag ibland. Det är okej att ha en dålig dag"
(Vittnesbörd)

"Det är inte värt att hålla jobbiga saker för sig själv om man inte mår bra av det. Detta säger jag av egen erfarenhet" 
(Stjäla tid?)

"När kände du dig trygg senast? Ta tag i det ögonblicket. Då har du hittat en plats"  
(Favoritplats)

"Allt detta på grund av att jag tog steget ut ur bekvämlighetszonen. Det var tungt och jobbit just då, men i det långa loppet är det verkligen värt det!"
 (Utanför bekvämlighetszonen)


Jag erkänner att jag inte alltid är så bra på att följa dessa uppmaningar själv, men jag strävar efter att en dag kunna säga att jag verkligen har lyckats. Det är inte alltid lätt och vi kan inte lyckas varje dag eller varje gång, men de gånger vi faktiskt gör det kan vi känna oss stolta!



Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar