12/30/2015

Tröttheten tar över

Länge innan jul kändes det som om jag var trött mest hela tiden. Jag sov i och för sig rätt dåligt under en lång period, men även efter de nätter jag sov länge och bra var jag trött. I julhelgen har jag sovit mycket, tungt och gott. Jag har kanske inte riktigt varit lika trött som jag "brukar" vara, men nu när julen i princip är över har jag återgått till de sämre nätterna och den ständiga tröttheten. Varje gång jag kommer till jobbet och gäspar - vilket är varenda gång jag kommer till jobbet - så frågar någon om jag är trött. Mitt svar är alltid det samma. Ja, jag är trött. Det börjar bli pinsamt.
   Den största boven i dramat är högst antagligen mörkret. Jag tackar Gud att vi har börjat gå mot ljusare tider, men det går så långsamt. Och ja, jag vet att jag borde vara ute mera under de ljusa timmarna, men det finns förstås alltid någonting som man kan skylla på. Antingen är det för kallt eller så är det någonting som måste göras eller så hinner man inte eller så tar latheten över eller... Ni fattar.
   Men även om mörkret spelar roll i tröttheten så har jag en gnagande känsla av att det är någonting annat som inte stämmer eller att det finns någonting som jag skulle kunna göra för att inte känna mig så trött hela tiden. Därför vänder jag mig till er, mina kära läsare. Har ni förslag, tips eller känner ni bara igen er? Skriv gärna en kommentar här nedanför så kan vi fundera tillsammans!

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar