3/22/2016

All the legends are true

Jag har alltid varit barnsligt förtjust i fantasivärldar och allt som hör till dem. Jag pratar Harry Potter, Hungerspelen, Twilight, Narnia och så vidare. Det spelar ingen roll vilken form de kommer i; böcker, serier, filmer. Jag tycker även om att skriva och fantisera på egen hand.
   För ett tag sedan hittade jag en ny favoritserie (jag har ganska många favoriter). Serien heter Shadowhunters och baserar sig på Cassandra Clare's bokserie The Mortal Instruments. "All the legends are true" (Alla legender är sanna) i serien, vilket betyder att vampyrer, varulvar, féer, trollkarlar och alla magiska varelser existerar, utan människans vetskap. Ett tillägg i skaran är de så kallade Skuggjägarna som denna serier fokuserar på. Skuggjägare är hälften människa, hälften änglar och deras jobb är att skydda människor från demoner.
   För de som inte tycker om genren fantasy och övernaturliga ting låter det här antagligen löjligt. Men för en sådan som jag ger serien Shadowhunters en ordentlig kick. Den första säsongen har börjat sändas och för oss på den här sidan av jordklotet kan vi följa serien via Netflix. Varje tisdag (onsdag natt här hos oss) kommer ett nytt avsnitt och för en vecka sedan blev det klart att en andra säsong kommer att spelas in. Gissa vem som blev exalterad?

Här kan du snabbt bekanta dig med serien:


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar