3/14/2016

Kinesiotejp

Återigen gick jag in i en tredagarsperiod av fruktansvärd ryggvärk i bröstryggen. Jag har räknat att det ryms ca. 3-5 sådana perioder på ett år. Senast fick jag samma ryggvärk lagom till jul och nu var det dags igen. Tack och lov fick jag snabbt en tid till min fysioterapeut, så idag har jag varit på behandling och är på bättringsvägen.
   Idag testade vi någonting nytt. Efter massagebehandligen tejpade fysioterapeuten mig med två långa bitar kinesiotejp (läs mera om tejpen HÄR) från stora bröstmuskeln, upp över axeln och ner mot slutet av bröstryggen så att de båda tejpbitarna möts i mitten av ryggen och ser ut som ett V. Det här ska ge mig en bättre hållning och därmed hjälpa mig att inte spänna musklerna i bröstryggen på fel sätt. Förhoppningsvis ger detta ett gott resultat. Så här långt känns det i alla fall som om det har blivit lite lättare att andas, vilket är toppen!

Fortsättning följer...

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar