10/23/2016

Håll i hatten

Ibland är jag för lite och ibland är jag för mycket. Var ligger balansen? Vad är egentligen det där lagom och hur hittar man dit? "Var den du är" skulle någon säkert säga, men vad gör man om man inte vet vem man är? Vad gör man om man så länge prioriterat sig själv allra minst att man helt enkelt inte har hunnit hitta sitt sanna jag? Och hur vet man att man vet? Vad är det som gör jag till jag?

Tankar som dessa har snurrat i mitt huvud de senaste kvällarna och har stört min nattsömn. Mitt kontrollbehov gråter i brist av kontroll och jag gråter för att någonting inuti mig gråter. Däremellan skrattar, myser och lever jag mer än på länge. Det är som om hela tillvaron är en storm av både gott och ont. Jag vet inte vad jag ska göra, så jag håller i hatten och vandrar vidare.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar