10/15/2016

När ett avslag kommer nära

Asylsökanden får dagligen tunga och jobbiga avslag. Vi finländare vet om det, men hur mycket gör vi åt det egentligen? Var ligger "det rätta" med att skicka tillbaka flyktingar till krigszoner? Ingenstans!

Tänk om det vore du eller jag? Skulle vi inte vilja tas emot med medmänslikghet efter att ha kommit bort från katastrofområden? Förstås!

Jag fick ett väldigt ledsamt meddelande av en god vän häromdagen. Migrationsverket har beslutat att avslå hennes pojkväns asylsökan. Nu ska han skickas tillbaka till ett land i krig och tvingas därmed lämna tryggheten och kärleken kvar här i Finland.

Jag tror på bönens kraft. Jag ber för min vän och hennes pojkvän, jag ber för deras relation. Jag ber om Guds beskydd. Jag ber om medmänslighet. Jag ber att det här ska få ett lyckligt slut.

Be för C & A. De behöver alla böner de kan få.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar