7/07/2016

Rebeccas favoriter

Ruggiga sommardagar som denna är det skönt att sätta sig i soffan med en filt och läsa en bra bok eller titta på film. Jag tänkte dela med mig av mina bok- och filmfavoriter ifall någon skulle vara i behov av tips på området. 

Rebeccas favoritböcker:
– För ungdomar eller vuxna med förkärlek till fantasy rekommenderar jag bokserien The Mortal Instruments av Cassandra Clare. Första boken heter Stad av skuggor
– Den senaste boken jag läste var En gurus död av Rabi Maharaj. En jätteintressant berättelse om en hindu som hittade Jesus och blev kristen. 
– Bibeln. 
– Mia Törnbloms böcker, t.ex. Du äger! eller Självkänsla nu!
– Duktighetsfällan: En överlevnadsbok för prestationsprinsessor av Joanna Rose och Aleksander Perski.

Rebeccas favoritfilmer: 
Romantik: A walk to remember, The lucky one, Pride and Prejudice 
Thriller/Action: Taken, Abduction, Mr. and Mrs. Smith, Braveheart, The Tourist 
Fantasy: Harry Potter, Snow White and the Huntsman, The Hunger Games
Skräck (mildare): Hush, House at the end of the street, The Amityville Horror, Oculus
Skräck (lite värre): The Conjuring (1&2), Sinister, The Woman in Black, Annabelle

Rebeccas favoritserier:
Shadowhunters, Scream, Modern family, Friends, Grey's Anatomy, Knight Rider, Ghost Whisperer, Prison Break, The flying doctors


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar