3/05/2014

Fastetid

Efter gårdagens fastlagstidag har vi nu övergått i fastetid. Jag brukar vilja fasta från någonting under fastetiden. Jag har ingenting speciellt jag brukar fasta från varje år, utan väljer olika saker beroende på vad som passar bäst just då. I år är det extratid på facebook som ryker för min del. Det innebär att jag har tagit bort facebook från min telefon och loggar in endast när jag har tillgång till datorn. Jag kan inte fasta helt från facebook p.g.a (hör och häpna) skolan och andra viktiga grupper som håller kontakt via fb, men på det här sättet fastar jag från någonting jag dagligen sätter en aning för mycket tid på. 


Rebecca

2 kommentarer:

  1. Johanna Sandberg3/05/2014 9:37 em

    Det låter som ett klokt val. Fastan är ett gott tillfälle att jobba bort saker som man så att säga fastnar i. Själv fastar jag i år på så sätt att jag i mån av möjlighet försöker undvika filmtittande, vilket är något som själ min tid alldeles för mycket.
    Trevlig fasta till dig!

    SvaraRadera
  2. Javisst är det ett ypperligt tillfälle! Tack för din kommentar och trevlig fasta till dig också!

    SvaraRadera