3/11/2014

När du inte får...

Inte en chans att jag skulle orka boxas idag, men nog sörjer jag trots det.

Hela dagen har jag gått runt och tänkt tunga tankar om att jag måste på boxning idag. Jag orkar inte, inte en chans. Väl hemma kände jag hur allt bara blev tyngre och jobbigare, fysiskt. Ett illamående kröp fram, ansiktet började hetta och ögonen svida. Febertermometern visade en temperatur över min normala och jag insåg att jag inte kan fara på boxning idag trots allt. Då fick jag plötsligt en annan känsla. Då ville jag fara på boxningen igen.

Det brukar vara så där. När jag inte orkar eller inte vill någonting går jag runt och funderar på hur jag skall lyckas dra sig ur det jag borde göra. Men när jag inte får göra någonting, då vill jag ingenting hellre än att göra det jag inte bör göra.

Jag tycker det är otroligt frustrerande, men samtidigt lite lustigt att det ofta är på det här viset. För jag är säker på att jag inte är den ända som känner så här ibland.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar