6/08/2015

En stund i taget

Ibland går det många dagar utan att jag överhuvudtaget tänker på bloggen. Nu som då går det flera dagar utan att jag ens har datorn påslagen. Jag unnar mig att inte tänka på att ständigt vara uppkopplad, att inte ständigt vara nåbar via internet. Jag tror att vi alla mår bra av sådana dagar, speciellt nu när sommaren står för dörren.
    Jag har aldrig varit en regelbunden bloggare. Redan när jag startade upp den här bloggen så hade jag som regel att inte skriva "onödiga inlägg", sådana som egentligen inte är så intressanta att läsa och sådana som jag skriver för att jag tycker att jag borde. Jag skriver när jag skriver och när jag har någonting jag vill berätta. Jag försöker lämna bort allt annat. Därför bloggar jag sporadiskt.
    Lovet är i full gång och jag pustar ut efter tre intensiva år i gymnasiet. Ännu har jag inget jobb att gå till och ännu har jag ingen studieplats. Jag har ärenden och "måsten" varje vecka för att inte bara lämna och sitta, men annars är jag ledig på riktigt nu. Tröttheten har kommit i kapp och jag sover mycket och länge. Jag tränar och äter gott efter den dryga månaden av godisstrejk. Jag försöker unna mig vila och jag försöker att inte tänka så mycket. Jag tar en stund i taget.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar