2/10/2016

Påskfastan

Fastlagstisdagen är bakom oss och vi har gått in i den 40 dagar långa fastetiden. I fjol skrev jag ett inlägg om hur min påskfasta brukar se ut, att jag brukar avstå från någonting som jag lägger lite för mycket tid på i vardagen. Då skrev jag också att jag avstod från Facebookappen på telefonen.
   Något år har jag sötsaksfastat, men eftersom jag fyller år i fastetiden blev det en aning problematiskt. Ett annat år fastade jag från onödig tid på internet och i fjol tog jag som sagt bort Facebook från telefonen. Jag minns att det gjorde mig gott, så därför bestämde jag mig för att köra på samma koncept i år. Igår kväll raderade jag apparna för både Facebook och Twitter från min telefon. För att inte helt tappa kontakten med släkt och vänner så tillåter jag mig själv att logga in på Facebook via datorn, men inte via telefonen. På det sättet tar jag bort nästan tre fjärdedelar av den tid jag annars lägger på Facebook. Det tycker jag är ett rätt sunt sätt att fasta.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar