2/14/2016

Tacka vetja stickasockorna

Min mor brukar berätta för mig hur hon gick i kortärmat hela den vintern hon var gravid med mig. Hon kallade mig sin egen kamin. En dag när jag gick i lågstadiet hade jag blivit tvingad att ha en extra tröja under min vinterjacka, men det glömde jag varje gång jag skulle gå ut. Jag lade på mig tröjan, men glömde jackan. Jag var inte van att ha så mycket kläder på mig. Jag brukade inte frysa.
   Ännu idag vet jag att det är någonting som inte stämmer när jag fryser utan märkbar anledning. Jag är nämligen en sådan där "konstig typ" som aldrig använder långkalsonger och jag går med tunna skor året runt. När jag går ut och gå en mildare vinterdag räcker det med att jag har en kortärmad t-skjorta under jackan så länge jag har ytterbyxor ovanpå mjukisbyxorna. Jag kan inte sova under ett duntäcke och jag klarar ytterst sällan av att ha två långärmade tröjor på mig samtidigt. Det spelar ingen roll hur kallt det är. Visst fryser jag ibland och huttrar ute när termometern sjunker under -20 grader, men samtidigt lider jag när den stiger över +25.
   Då de där gångerna under vintern när jag fryser utan märkbar anledning finns det två saker jag kan göra: Förbereda mig för förkylning eller mens eller sätta på mig stickasockorna. Stickasockorna brukar lösa alla mina köldproblem. Tacka vetja stickasockorna.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar