11/28/2013

En timme hit, en annan dit

En extra timme eller så skulle inte sitta fel. Ibland känns helt enkelt dygnets 24 timmar alldeles för få och korta. Däremellan känns de väldigt utdragna. Ni vet, de dagar då sängen aldrig sänt ut så lockande signaler förut.
  Det här var någonting som dök upp i mina tankar igår kväll. Då hade jag plötsligt det där behovet av ett par extra timmar. Idag är det helt tvärtom. Om det inte skulle förstöra min dygnsrytm skulle jag helt säkert gå och lägga mig nu. Helst skulle jag inte möta världen förrän i morgon. Detta fungerar dock inte i praktiken och det vet vi alla. Men den där känslan av för få eller för många timmar på ett dygn är rätt jobbig, inte sant?
  De som känner till detta blir helt enkelt tvungna att gilla läget och acceptera det hela. Det är hur som helst ingenting vi rår för. Till er alla som har en jobbig dag sänder jag ut en virtuell styrkekram!


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar