11/10/2013

Min grej

Att skriva skänker mig ro och glädje. Detta leder i sin tur till ett smärre problem de dagar då jag inte har någonting att skriva om, dagar då tankeverksamheten står stilla. Jag tycker inte om dessa dagar, men det vet ni som har följt min blogg ett tag redan. 
  Hela helgen har jag haft det där suget av att få skriva någonting vettigt, någonting bra. Min hjärna har dock satt stopp för att kunna förverkliga min önskan.
  Jag har läst någonstans att en bra bloggare aldrig skriver att hon inte har någonting att skriva om. Jag håller till viss del med detta påstående. Jag tror dock det spelar roll på hur du skriver att du inte har någonting att skriva om. Jag började t.ex detta inlägg utan att egentligen ha en aning om vad jag skulle skriva. Och egentligen har jag inte kommit med någonting vettigt ännu. Ett par rader blir det ju dock och jag tror det är det som är huvudsaken. Jag tror att huvudsaken är att du skriver, om det är så att du verkligen vill skriva. Jag anser att flum kan vara hur bra som helst ibland. Flummiga texter kan tolkas av läsarna och på så sätt kan texten få flera olika meningar, beroende på vem som läser den. 
  Så skriv för allt vad ni går för om det känns så! I mitt fall fungerar skrivandet som terapi, det har en lugnande effekt på mig och får mig att känna mig glad. Att skriva är helt enkelt min grej. Testa dig fram för att ta redan på vad som är din grej.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar