1/03/2015

Stark 365 dagar om året

Jag brukar inte avlägga nyårslöften. Jag är väldigt duktigt på att skapa alldeles för höga prestationskrav och ett nyårslöfte kan därför lätt bli någonting som får mig att må dåligt, vad det än kan vara. Vad jag däremot har bestämt mig för att göra år 2015 är att läsa Demi Lovato's bok Staying strong 365 days a year. Jag kanske har skrivit om den förut. Hur som helst är det en bok med 365 kapitel, dvs. ett kapitel för varje dag ett helt år. För varje dag finns ett citat, antingen någonting som Demi själv har sagt eller ett som någon annan har uttalat. Till citaten har hon med hjälp av sin egen livshistoria skrivit inspirerande och trösterika rader om livet och dess upp- och nedgångar. Bokens syfte är därmed att ge inspiration till ett starkt och gott liv året om. I varje kapitels slut finns dessutom ett så kallat goal (mål) för dagen som man som läsare uppmuntras att utföra. Det kan vara allt från att se de osedda eller att be om en kram.

Idag tänkte jag dela med mig av dagens (4 januari) citat: Life can be so difficult at times, but fighting through the pain is so worth it. It's better to feel every kind of emotion than not feel at all. 
   Till det citatet skriver hon några rader om hur hon tänkte på detta när hennes far dog. Hon berättar att hon försökte dämpa alla känslor hon upplevde med någonting som ofta var väldigt skadligt. Hon lärde sig så småningom att det lönar sig att acceptera och att låta sig själv känna de känslor hon har, istället för att försöka trycka undan dem. 
    Dagens goal lyder därför såhär: Allow yourself to feel the one thing you've been pushing away. Call a friend, be vulnerable, and share it with them. 


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar