8/14/2015

Gud vet bäst

Under veckan fick jag frågan om man alltid får det man ber om, eller om Gud säger nej ibland. Jag svarade med ett enkelt nej, Gud ger inte alltid oss det vi ber om. Fast på ett sätt så tror jag ändå att han gör det. Det är bara det att vi själva inte vet vad det är vi helst av allt vill ha i våra liv. Tack och lov vet Gud det och därför säger han nej åt oss ibland, eftersom han vet vad som är bäst för oss.
   Förra torsdagen gav jag mig av på rippiläger för tredje gången som hjälpledare. Igår kväll tog jag beslutet att avsluta min tid på lägret ett dygn på förhand. Både kropp och själ sade emot och jag kände att jag helt enkelt inte orkade mera. Detta var ett tillfälle när Gud nekande böner. Jag tror nämligen inte att jag var den enda som hoppades och bad om att jag skulle orka hela vägen till mållinjen. Men som sagt så är det Gud som vet bäst och han såg att jag inte mådde bra och gav mig därför styrkan att åka hem på förhand, även om jag inte ville. Det är i alla fall så jag ser på situationen.

Ps. 143:1
Sef. 3:17

Rebecca


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar