8/03/2015

Sommarjobb

Aldrig har jag lagat så mycket mat som jag har gjort denna sommar och ändå känns det inte som om jag har stått i köket allt för ofta. Aldrig har jag städat så mycket som jag har gjort denna sommar och ändå känns det inte som om jag har städat allt för ofta. Aldrig har jag skruvat cyklar så mycket som jag har gjort denna sommar och ändå känns det inte som om jag har skruvat cyklar allt för ofta. Aldrig har jag lyssnat så mycket på kyrkomusik som jag har gjort denna sommar och ändå känns det inte som om jag lyssnat på musiken allt för ofta.
   Mitt sommarjobb har minsann innehållit varierande uppgifter. Allt från just matlagning och städning till cykelservice och kyrkomusik. Jag har jobbat på ett boende med underbara klienter och kollegor. Jag har fått lära mig hur man använder insulinsprutor och hur man byter innerdäcket på en cykel. Jag har dagligen lagat mat och städat. Jag har diskuterat allt mellan himmel och jord, även om bilar och andra fordon alltid varit ett återkommande tema. Jag har åkt på utflykt, skrivit rapporter och stått som delad vinnare i pilkastningsturnering. Emellanåt har jag knappt hunnit med i svängarna och däremellan har jag suttit i soffan utan sysselsättning i ett folktomt boende. Jag har fått vara med om en hel del och jag har trivts med det.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar