10/04/2015

Glöm inte bort att änglarna finns

Under året har jag fått mycket tröst och glädje av änglar. Det känns nästan lite som om jag har kommit närmare änglar, för de har haft ett större utrymme i mitt liv än tidigare. Jag har både gett och fått betydelsefulla skyddsänglar i form av smycken och en av dem hänger numera runt min hals nästan dagligen. Därför kändes det viktigt för mig att delta i dagens gudstjänst, eftersom vi idag firar Mikaelidagen, dvs. barnens och änglarnas dag. 


Barnkören som sjöng änglasånger under gudstjänsten sjöng bland annat Nils F. Nygrens visa Glöm inte bort att änglarna finns. Refrängen fick jag även i ett av mina gratulationskort från studenten tillsammans med ängeln som hänger runt min hals. 

Glöm inte bort att änglarna finns,
att dom är här för att se hur du har det. 
Att dom kan hjälpa dig 
fast dom inte syns, 
glöm inte bort att änglarna finns.

Välsignad Mikaelidag till er alla!

Rebecca


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar