10/19/2015

Underbara måndagsmorgon

För första gången på länge vaknar jag av väckarklockan utan att vara helt dödstrött. Jag som brukar stiga upp direkt efter att klockan ringt stannar kvar i den underbara sängen jag sovit i under natten. Det är inte min säng, eftersom jag har sovit över hos en kompis, men jag gillar den starkt. Medan jag ligger där och morgnar mig lyssnar jag på ljuden från resten av det mysiga huset. Min kompis har stigit upp och jag kan höra henne borsta tänderna med den eldrivna tandborsten. Jag hör hur hunden tassar omkring i huset och väntar på att bli utsläppt. Jag sträcker på mig och stöter till den underbart lurviga katten som ligger bredvid mig och jag undrar om han har legat där med mig hela natten. Jag har i alla fall inte lagt märke till honom före nu. Snart kan jag höra hur dörren till wc öppnas. En lampa tänds och lyser upp huset och min kompis sätter på radion. Jag gör mig beredd att stiga upp, men drar mig för det. Jag förväntas vara på jobbet klockan åtta. Jag sneglar på klockan och inser att jag har god tid på mig. Jag tror inte att jag någonsin haft en så underbar måndagsmorgon förut. Jag stiger upp och påbörjar den nya veckan.

Jag önskar er alla en riktigt fin vecka!

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar