10/16/2015

Vad som helst. När som helst.

Alldeles slutkörd ligger jag i sängen medan Demi Lovato's nyss utkomna musik ljuder i hörlurarna. Gårdagens kalas som jag och min bror var bjudna till fick minsann inte ett önskvärt slut. Ett knä, hård fart och en illa placerad spegel resulterade i ett samtal till nödnumret. Jag fick praktisera mina första hjälp-kunskaper på riktigt för första gången medan vi inväntade ambulansen. När jag kom hem stupade jag i säng och sov tungt.
   Idag har jag varit trött i både kropp och själ efter gårdagens händelser. Patienten i fråga är på benen igen, så gott det går i alla fall, och mår bra. Jag känner mig faktiskt lite stolt över mig själv när jag tänker tillbaka på hur lugnt och säkert jag tog hand om det skadade knät.
   Jag är extremt glad över att jag gick en första hjälp-kurs i våras. Att kunna hjälpa till i situationer som denna är guld värt. Vad som helst kan hända. När som helst. Så gör dig beredd. Anmäl dig till en kurs i första hjälp till exempel. Lär dig att rädda liv.

Jag tackar Herren för att det inte blev mer allvarligt än vad det blev.

Rebecca

2 kommentarer: