5/04/2016

Konstnärssjäl eller ej?

Jag är en känslig, kreativ konstnärssjäl och perfektionist. Jag skapar musik, skriver texter, pysslar, fotograferar och tecknar, men eftersom det bor en liten perfektionist i mig är det ganska få som någon gång fått ta del av mina skapelser.
  Jag är sällan kreativ på fler områden samtidigt. Jag har perioder när jag ägnar mig fullhjärtat till någonting medan det andra faller i skugga. Jag har musikperioder, skrivperioder, pysselperioder och teckneperioder. Fotografin kommer in lite nu som då i vardagen. Just nu är jag inne i en teckneperiod. Innan den hade jag en skrivperiod. Nu väntar jag faktiskt ivrigt på inspiration till musikskapande. Det är rätt länge sedan jag hade ett musikprojekt. Men det här var en parentes.
  Vad jag ville säga med detta är att jag kopplar av och njuter när jag får ägna mig åt någonting kreativt. För mig är det ett sätt att koppla bort omvärlden en stund och bara sjunka in i en egen liten värld. Det är någonting som jag har lärt mig att jag behöver; stunder i min egen värld. Utan dem mår jag inte lika bra. Jag behöver dem för att orka med mindre roliga saker.
  Jag är nyfiken på vad ni, mina läsare, gör för att koppla av och bara vara. Jag vet att allt detta kreativa kan göra en del riktigt nervösa eller uttråkade, så jag är intresserad att höra vad icke-konstnärssjälar gör för sig själva och för att må bra. Någon som har lust att dela med sig?

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar