6/10/2016

Tacksamhet i stormen

Det är många som sov dåligt natten till idag. Många av oss har antingen hållits vaken, sovit oroligt eller haft mardrömmar på grund av nattens storm.
   Jag hör till skaran som drömde mardrömmar. En vän jag hade kontakt med idag hade också haft mardrömmar och vi fascinerades över hur mycket vi kan påverkas av dem. Jag vaknade nämligen med samma känsla av hopplöshet som jag hade i min mardröm. Av någon orsak har den känslan förföljt mig hela dagen. Jag har faktiskt mått riktigt dåligt mellan varven.

Trots det finns det tre speciella saker jag är väldigt tacksam över idag.

1. Min yngre lillebror. Han har en otrolig förmåga att lugna ner mig, sopa undan ångest och göra mer rum för glädje och kärlek istället.

2. Dagens solstråle som jag fick sitta och diskutera med inne i ett mysigt café medan regnet och blåsten härjade utanför.

3. Gruppen som samlades i församlingshemmet i kväll. Tack speciellt till J.K för "Du som är törstig" och J.E för agerandet av bollplank!

Även i de tyngsta av stunder finns det orsak till fest. Även i de tyngsta av stunder finns det orsak till tacksamhet. Idag har jag än en gång blivit påmind om att det alltid finns någon som vandrar med oss på livets väg. Han vill alltid vårt bästa. Han vill att vi ska må bra. Lägger vi det vi har i hans händer kan vi vänta oss ett fint resultat. Det kanske inte blir som VI har planerat, men det är då vi får lita på att Han som skapat oss även vet vad som är bäst för oss. Det är minsann någonting att vara tacksam för.

I den funderingen kom jag på ännu en speciell sak som jag är tacksam för idag:

4. Tack Jesus för tacksamhet!

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar