6/21/2016

Thy will be done

Idag har jag lyssnat om och om på en av de vackraste av alla nya låtar runt om i världen. Hillary Scott, 30, mest känd som medlem i country-trion Lady Antebellum, har släppt en solo-singel med namnet Thy Will. Singeln kommer att finnas med på hennes första soloalbum, Love Remains, som hon spelat in med sin familj.
  Igår berättade Hillary i en intervju att hon skrev låten förra hösten när hon drabbades av ett missfall. Igår släpptes även låtens musikvideo. Jag såg intervjun strax före jag klickade mig fram till musikvideon och även om jag hade hört låten tidigare var det som om jag hörde den för första gången. Den är sprängfylld av känslor. Den är så vackert uppbyggd och texten är så berörande.

Thy will be done. Ske din vilja.


Jag ser så fram emot Love Remains. Jag har en känsla av att den kommer att vara fantastisk.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar