11/12/2016

Ett hem. Mitt hem.

Min lägenhet här i Helsingfors börjar verkligen kännas som mitt hem nu. Jag har fått en ordentlig frys, min gitarr har äntligen hittat hit och likaså mina högtalare + subwoofer. Jag kan baka hur mycket bröd jag vill och frysa ner det. Jag kan återuppta mitt gitarrspelande och fortsätta skriva sånger. Jag kan lyssna på musik med bra ljudkvalitet. Snart kommer dessutom en ny säng hit, så då blir det riktigt bra.
   Det är klart att jag ändå längtar hem emellanåt. Det kommer jag nog aldrig att komma ifrån. Jag är så fruktansvärt hemmakär. Jag har aldrig varit så här länge ifrån mina bröder förut och det börjar verkligen kännas. Jag skulle ge mycket för att få ha dem båda här med mig just nu. Men visst är det skönt att jag börjar känna att jag har mitt eget hem som verkligen präglas av... Mig. Helt enkelt.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar