11/13/2016

Kära pappa. Farsdag 2016.

Kära pappa.

Så vitt jag vet är det här första gången vi inte varit tillsammans och firat farsdag. Det känns faktiskt lite lustigt att jag är här nere i huvudstaden medan du är hemhemma i Österbotten.

För dig är farsdagen 2016 en speciell farsdag på många sätt. Du firar utan din dotter på plats, men du firar även som trebarnsfar för första gången. Jag vet att din yngste son förgyller alla dina dagar, men jag hoppas att han har fått dig att känna dig extra speciell denna speciella farsdag och att han har kunnat göra det för min del också. Du är speciell och dina tre barn älskar dig så mycket just därför.

Du kanske undrar varför eller på vilket sätt du är så speciell. Är det månne för att du lagar så god mat? Eller är det för att du underhåller oss med dina goda språkkunskaper? Eller är det kanske för att du är en sådan härlig tidsoptimist? Jovisst ligger det speciella i det också, men det är inte det mest centrala.

Vad som gör dig så underbart speciell är sättet du ser på dem du älskar; hur du i små gester och handlingar visar att du bryr dig, hur du kramar oss länge och kärleksfullt, hur du lyser upp när du ser oss och hur du så engagerat lägger din energi på sådant och sådana som finns nära ditt hjärta.

Så, kära pappa, jag hoppas du vet hur mycket jag älskar dig och hur mycket jag tänker på dig fastän vi nuförtiden bor så långt ifrån varandra. Jag hoppas att du har haft en fin farsdag och att du har fått känna dig så speciell som du alltid är och kommer att vara i din familjs ögon.

Stor kram från din dotter,
Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar