11/22/2016

Tack för musiken

Go tell of his glory, go shout the new story...

En hel massa julsånger snurrar i mitt huvud.

Fill us with the light of day...

Det brukar vara så efter körövning nu när det lider mot julkonsert.

Jesus is the reason for the season...

På samma sätt som barnsånger brukar gå på repeat i huvudet när jag är hemhemma.

Imse vimse spindel klättra upp för trån...

Det gör ingenting så länge man inte tänker på det så mycket.

Kom hit och dansa, upp med händerna och klappa takten: ett, två, tre...

Men när man inser hur ofta och många gånger sången snurrar brukar det bli en aning irriterande.

Hoppe hoppe hare satt å mumsa bär...

Samtidigt njuter jag av det även när jag tycker det är jobbigt. Det är ju musik. Musik är en så stor del av mitt liv och att ha sånger i huvudet påminner mig om min musikalitet.

Thank you for the music, the songs I'm singing. Thanks for all the joy they're bringing.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar