1/22/2017

Uppdatering x3

Innan natten kommer vill jag uppdatera läget.

Post-op:

Innan jag åkte ner till studiestaden sprang jag för första gången post-op. Det var en underlig känsla. Jag har inte kunnat springa på så länge och nu var det plötsligt ingenting som tog emot, förutom konditionen som försämrats avsevärt under mina träningsfria månader.
   I fredags var jag för första gången post-op på gym. Det var också en spännande upplevelse. Det blev kanske inte ett riktigt effektivt pass, eftersom jag mest fjollade omkring mellan maskinerna för att testa mig fram och se vad min kropp klarar av efter en fem månader lång gympaus. Idag har jag sjukt sjuka armar, men det är trots allt en positiv smärta. Det är ju träningsvärk!

Studiestaden:

Det är lustigt hur snabbt man vänjer sig med saker och ting. Jag har flera dagar tänkt på ett gammalt inlägg som jag skrev i höstas. Jag listade upp saker och ting som jag hade lärt mig om huvudstaden. En av lärdomarna var att jag inte kunde sitta i varken metro eller spårvagn med ryggen mot färdmålet. Det här stämmer inte längre. Jag har blivit van med att åka baklänges. Jag föredrar det inte, men jag klarar det bra.
   Jag hade extrem ångest över att åka tillbaka hit efter jul, men det har gått över förväntat bra. Jag kom snabbt in i rullorna igen. Jag ser däremot väldigt mycket fram emot att få åka hem en sväng snart. Det är en viss liten kille jag saknar något otroligt.

Studierna:

Om jag är på rätt har jag ingen aning om. Men än så länge trivs jag väldigt bra och har inga större tankar på att byta studieinriktning. Vad jag däremot ser fram emot är att välja biämne. Biämnesstudierna påbörjas högst antaligen i höst, vilket ger mig ännu lite tid att fundera över det. Jag har fortfarande ingen aning om vad jag vill "bli", därför har jag lite svårt att välja biämne. Men jag ser som sagt ändå fram emot det.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar