3/14/2017

Det känns inte bra längre...

Jag tycker så mycket om att skriva, att pussla ihop ord till finurliga meningar, att låta fingrarna dansa över tangentbordet. Jag älskar att kunna beröra med texter jag skapar, att vara kreativ, att hjälpa.

Men det är någonting som inte riktigt känns bra längre. Jag tycker inte om det jag skriver, inte så mycket som jag gjorde tidigare. Det känns som om jag lämnat efter. Som om jag ligger några steg bakom den nivå jag upplever att jag borde ligga på, den nivå jag vill ligga på. Jag känner att jag inte har någonting vettigt att komma med.

Efter många långa funderingar har jag bestämt mig för att ta en bloggpaus. Jag vill inte skriva halvhjärtade texter så som jag upplever att jag har gjort ett tag nu. Jag vill komma vidare. Jag vill ta nästa steg, men för att göra det behöver jag stanna upp och fundera vad det är jag verkligen vill och vart jag vill komma. Det låter kanske dramatiskt det jag skriver nu, men det här är någonting som ligger mig närmare hjärtat än många kanske tror.

Jag återkommer inom oviss tid. Tills dess kan du ta del av de texter som publiceras på nykarlebyung.fi där jag nu för tiden agerar författare.

Allt gott!


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar