3/04/2017

Påskfastan 2017

I onsdags påbörjade den 40 dagar långa fastetiden. Jag brukar alltid försöka ha någonting att fasta ifrån, men i år hade jag problem att hitta någonting passligt. Jag vände mig därför till mina fina studiekamrater Miriam och Rebecca, vilket resulterade i att jag stal Miriams fasteidé (det var okej).

I år fastar jag på två olika sätt:

1. Jag köper inget godis, chips eller dylikt åt mig själv. Jag fastar inte på så att jag inte äter sötsaker, om jag blir bjuden eller om jag är på kalas så äter jag, men jag köper inget eget godis "bara för att jag är snål".

2. Jag försöker hålla koll på mitt internetsurfande. Jag ska inte använda telefon/dator efter kl 22 om jag inte har en bra orsak.

Jag är ganska nöjd med den här planen. Den känns hälsosam och nyttig och fullt möjlig även om det säkert inte blir en dans på rosor, vilket det ju inte ska vara heller. Jag fastar inte bara för att fasta. Jag fastar med Jesus i tanken.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar