3/02/2017

Hipp hipp hurra!

Jag hade aldrig kunnat tänka mig hur fantastiskt det skulle vara att bli storasyster igen – som (nästan) tjugoåring! Av någon anledning hade jag trott att det skulle bli besvärligt. Jag vet egentligen inte varför.

Idag – ett år efter hans ankomst till världen – har jag en nyfiken, energisk och sockersöt liten bror som för tillfället kan spendera långa stunder på att sätta locket på en burk, ta av det, sätta på det, ta av det och sätta på det. En bror som hinner från det ena "nej-stället" till det andra på två röda sekunder, som delar med sig av sin mat och biter en i näsan om man kommer för nära. En bror som skrattar när han får dra storasyster i håret, som redan älskar musik och som tycker att tvättmaskinen är mer intressant än TV:n. En bror som älskar att utforska, plocka och fundera vad som passar ihop. En bror som brummar när han kör med sina bilar (bilar är för övrigt inget måste, man kan köra med fjärrkontroller och leksaksdjur också).

Han är något av det bästa som har hänt mig och jag kan knappt fatta att han funnits i mitt liv ett helt år. Han gör det så mycket ljusare och han skulle bara veta hur många gånger han har fått mitt hjärta att slå volter. En dag ska jag berätta det för honom.

Din stolta storasyster önskar dig en fin första födelsedag!

Becca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar