8/27/2013

Gåvor

Jag älskar musik. Det går inte en dag utan att jag på något sätt musicerar. Jag sjunger i princip varje dag och jag tycker om att prova på olika instrument. Jag behärskar en del, men jag är ingen höjdare på något av dem. Nej, sången är min grej. När jag sjunger känner jag mig fri. En sångstund är en av de stunder i livet när jag känner mig fullkomligt glad. 
  Ibland funderar jag hur mitt liv skulle se ut idag om jag inte hade sången och musiken. Jag skulle helt säkert inte vara den jag är, för musiken har gett mig så otroligt mycket. Jag vet att det är lite konstigt att tänka i dessa banor, men ibland kan jag helt enkelt inte låta bli. 
  Innan jag lyckades ta mig ur min grop kändes det ofta som om musiken var det ända som folk kände till mig för. Om jag inte hade fått gåvan att kunna sjunga, vem skulle jag vara då? Antagligen ingen. På dessa vägar gick mina tankar. Visst funderar jag fortfarande på det här ibland, men inte på samma "oroliga" sätt.
   Idag har jag funnit mig själv och insett att även om sången och musiken fortfarande är en mycket stor del av mitt liv, som jag ogärna skulle ge bort och som jag är så otroligt tacksam för, finns det även andra saker som gör mig till den jag är. Det är någonting som jag är tacksam för att ha upptäckt. För jag tror inte att det är meningen att vi människor ska leva på bara en sak här i livet. Vi har alla olika sidor som vi kan dela med oss av. Alla är vi olika och alla har vi fått en hel massa fina gåvor att använda och dela med varandra. Det är inte bara den där ena saken som gör dig till den du är, även hur bra du är på den eller hur känd du är för den. Du är du och du besitter en hel massa gåvor och erfarenheter som tillsammans gör dig till den du är.  

Du är du och du duger, du är du och du duger.
Du är du och du duger. Ja, du passar perfekt i Guds famn.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar