8/13/2013

Ps 25:4

Idag började ett nytt läsår. För mig innebar det ett läsår som andra årets studerande på gymnasiet. "Mellanbarn" kallade de oss och visst ligger det någonting i det. Vi är inte nya elever på väg in i ett nytt mönster, men vi är inte heller på väg bort från skolarbetet. Däremot påpekade de ändå i skolan att andra årets studerande brukar vara de tröttaste i skolan eftersom det ligger mycket ansvar och uppgifter på oss. Allt från gulnäbbsintagning och julfestplanerande till studieresor och förberedelser inför studenten.
  Jag har dock på känn att det här kommer att blir ett bra läsår. Jag litar på Hans vägledning och tror att jag kommer att passa bra som andra årets studerande. Så brukar det vara för mig. När jag befinner mig i ett skede i livet vet jag om det passar mig eller inte. Alltid just innan jag ska fylla år brukar jag känna att jag är redo att bli ett år äldre, att jag inte passar som 16-åring längre, som ett exempel. Och nu känns titeln "andra årets studerande" riktigt bra. Inte längre yngst i skolan, men inte heller abiturient.

Med detta vill jag önska alla studerande, oberoende vad/var/hur, en riktigt fin start på det nya läsåret.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar