8/21/2013

Sånger är texter

I mitt liv som "aktiv funderare" är det rätt vanligt att mina funderingar inte får tillräckligt med utrymme p.g.a att det händer mycket i livet för stunden. Jag befinner mig i en sådan period just nu, därför har bloggen stått stilla några dagar. Men idag började min hjärna forma ett inlägg igen. Jag började fundera över hur lite jag har funderat och skrivit på den senaste tiden. Jag har haft så fullspäckat schema den senaste veckan att det helt enkelt inte funnits tid eller ork för sådant. Jag började fundera över mitt senaste blogginlägg, dvs. låten Golden av Lady Antebellum. I den stunden när jag publicerade den kändes det mest som om att jag borde blogga, men jag hade ingen text och därför tänkte jag att en låt är bättre än ingenting. I efterhand, nu när jag började fundera över detta, insåg jag än en gång hur mycket en enda liten sång kan förmedla.
  I modersmål talar vi just nu om texter av alla olika slag. Sånger räknas till kategorin "texter". En sång var därför inte helt taget ur luften när jag publicerade mitt senaste inlägg. Sången representerade den dagens text, även om den inte ursprungligen var skriven av mig. Efter att ha funderat över det kom jag fram till att just den sången kanske hade ett budskap till någon. Jag kanske bara var helt omedveten om det.
  Så även om det någon gång dyker upp ett inlägg med en sång så ber jag er att lyssna på den. Den kan ha ett gömt budskap. Lyssna och fundera!


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar