1/03/2014

En liten gnutta inspiration

Jag skrev en låttext igår. Jag vet inte när jag senast hittat inspiration för någonting sådant. Idag redigerade jag texten, flyttade meningar, lade till och plockade bort ord, vände texten ut och in tills jag blev nöjd. Sedan greppade jag min gitarr, tog ett ackord, sökte en melodi och improviserade. Detta resulterade till sist i en sång. Nu spelas den om och om igen i mitt huvud, dock fortfarande i ett improvisationsstadium eftersom melodin inte är helt spikad ännu.
  En liten stund av flödande inspiration resulterade i en sång. En sång som jag antagligen aldrig kommer att våga framföra för någon, men som jag tror att alltid på något sätt kommer att vara viktig för mig att minnas. Jag tycker det är fascinerade vad en liten gnutta inspiration kan åstadkomma.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar