1/09/2014

Stress och gråt

Det finns ingenting som tar så mycket av min energi som stress. Det tror jag att många andra håller med mig om. Idag har det varit en ytterst stressig dag och jag har varit oförmögen att lugna ner mig. Tillsist stötte jag på den där sista droppen som fick bägaren att rinna över och då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna längre. Det brukar bli så för mig, säkert för många andra också. Efteråt brukar det dock kännas lite bättre eller åtminstone lite lättare. 
   Jag tror det är bra att gråta lite ibland, att få släppa ut det som trycker på inifrån. Åtminstone för mig medför tårar en känsla av lättnad. Därför kan jag tycka att det är skönt att gråta ibland. Men jag har också varit med om de gånger som jag så gärna skulle vilja gråta men inte lyckats framkalla tårar. Det är en otroligt jobbig känsla. 
   Som tur var så var det inte en sådan dag idag. Jag grät och lät tårarna rinna och efteråt kändes det bättre. Jag fick en känsla av lättnad och en kram av min vän. Efter det kände jag att jag kunde fortsätta dagen, dock i ett mindre stressigt tempo. 


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar