1/15/2014

Ett arbete om arbete

Jag skickade just iväg ett arbete om arbete. I en kurs i religion fick vi alla var sitt ämne som vi skulle göra ett arbete om och jag fick "Vad är arbete och hur skall arbete avlönas?". Jag erkänner att jag inte var riktigt nöjd med min lott, det lät inte direkt som ett intressant arbete i mina öron. Jag blev dock positivt överraskad. När jag väl började fundera och brainstorma hittade jag plötsligt både motivation och fina idéer som jag kunde skriva om. Det hela slutade med att jag nu har suttit i nästan två timmar med mitt arbete och funderat och diskuterat om hur arbete borde avlönas. Det var ett intressant arbete trots allt och det fick mig att tänka på ett citat som jag kom över för ett tag sedan: Stäng inte dörren innan du sett vad som finns bakom den.

Min dag har i stort sätt suttit i ett n igen, så nu tänker jag tillbringa resten av kvällen med en god bok.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar