9/24/2014

En hösteftermiddag

Jag sitter vid köksbordet med en kopp kaffe på min högra sida, sådär passligt nära till hands när tankarna stannar upp i skrivandets stund.

I ugnen ligger ett bakverk och gör sig färdigt för att avnjutas senare på eftermiddagen, förhoppningsvis i någon trevlig persons sällskap. 13 minuter kvar av tiden i ugnen.

Utomhus rusar bilarna förbi. Skolelever kommer cyklande och ser sig noggrant för i korsningen. Skoldagen har slutat för de flesta, därav den livliga trafiken. Det icke upphörande regnet har hållit mig inomhus, men nu tittar solens strålar fram. Jag borde gå ut, men den handlingen lockar mig inte.

Hösten är vacker, men det är någonting som händer med mig under hösten. Jag påverkas starkt av årstiderna. Hösten hör inte till mina favoriter.

Från ugnen sprids en ljuvlig doft. Det doftar hemtrevligt. 5 minuter till, sen ska bakverket ut ur ugnen.

Nu är min kaffekopp tom.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar