9/11/2014

Små små (o)betydelsefulla händelser

Jag har många gånger förundrats över hur enkelt det kan vara att göra någon glad. Det krävs ju egentligen så väldigt lite, inte sant?
    Vad jag den senaste tiden förundrats över ännu mera är de gånger någon säger eller gör någonting vackert och dessa ord eller handlingar börjar betyda så mycket för en själv, medan givaren inte har någon aning om hur mycket det kom att betyda. Jag tänker tillbaka på tiden i lågstadiet när jag blev kallad välsjungande tös av en person jag beundrade. Jag tänker tillbaka på tiden i högstadiet när en lärare satte sig bredvid mig en rast och berömde mina insatser i skolan. Jag tänker tillbaka på förra hösten när en person, som kom att bli en mycket god vän till mig, avslutade ett meddelande med kram.
     Dessa små små händelser är jag helt säker på att personerna i fråga inte vet hur mycket just de ord eller handlingarna betydde för mig och hur varm jag blir när jag tänker tillbaka på det. Jag kan bara önska och hoppas att jag har bidragit till någons lycka på det sättet dessa personer har gjort till min. Det är i alla fall någonting jag strävar efter.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar