9/27/2014

En höstkväll

Jag sitter hopsjunken i soffan. Nacken värker och ryggen tar stryk. Ändå orkar jag inte räta upp mig.

I kakelugnen brinner en eld och en svag röklukt har spridit sig i rummet sedan ett vedträ föll för nära öppningen.

Stickasockorna värmer mina frusna fötter. Jag har dragit fram de tjockare tröjorna från längst bak i klädskåpet och nu värmer en av dem mig i höstkylan.

Hela dagen har jag varit trött. Ännu är det för tidigt att söka sig till sängs. Det enda jag kommer mig för att göra är att skriva. Jag har inte ro att göra någonting annat.

Det är tyst i huset bortsätt från den sprakade elden, de enstaka bilarna som kör utanför och datorns svaga surrande.

Mina ögon svider. Jag vill sluta mina ögonlock och besöka drömmarnas land. Jag vill fly från verkligheten, gömma och glömma.

Elden i kakelugnen har övergått till en vilande glöd.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar