7/12/2015

Ledande drömmar

Jag drömde konstiga drömmar i natt. Jag befann mig i en enorm skyskrapa och tittade ner på världen. Jag såg bilar i vattnet och undrade hur de hade hamnat dit. Jag var fruktansvärt höjdrädd, men stod ändå och tittade neråt. Plötsligt befann jag mig ett stort varuhus där jag träffade på lokala kändisar som jag ville ta foto tillsammans med. Jag hade en tomteluva på huvudet och svettades som aldrig förr. Sedan satt jag på en motorcykel med den ena kändiskillen. Han vände sig om och kysste mig rätt på munnen två gånger. Jag var så chockad att jag bara satt alldeles tyst. Sedan fortsatte drömmen med att jag gick i skolan. Jag befann mig mitt i ett lärarmöte med alla lärare och en del andra elever. Jag satt och undvek ögonkontakt med en mycket god vän utan egentlig orsak. Jag tror att jag inte ville störa henne, men jag märkte att hon hela tiden försökte få kontakt med mig.
    Det är egentligen bara den sista händelsen jag vill prata om. Då och då drömmer jag att jag undviker en vän. Det handlar ofta om att jag träffar på hen men försöker vända bort blicken, även om jag allra helst skulle vilja springa fram och kasta armarna runt hen. När jag vaknar vet jag att det är dags att ta kontakt med den här personen. Då vet jag att det är alldeles för länge sedan jag har träffat eller pratat med hen. Idag var inget undantag. Jag skickade ett meddelande till personen i fråga och det känns redan så mycket bättre. Jag tycker det är så fascinerade hur drömmar ibland kan leda oss på ett positivt sätt. Antagligen har jag gått omkring med känslan av att jag borde ta kontakt med min vän, men på ett mer eller mindre omedvetet plan. Tack och lov så fick jag hjälp på traven av någonting så simpelt (eller kanske otroligt komplicerat, vad vet jag?) som en dröm.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar