4/25/2016

The Mortal Instruments

I helgen läste jag en bok som var så spännande att jag kom på mig själv att skumma igenom en del sidor bara för att få veta vad som skulle hända. Boken slutade med en cliffhanger, eftersom det finns ytterligare två böcker i serien. Den jag läste var nummer fyra. Jag är inte direkt stolt när jag härmed erkänner att jag blev tvungen att googla slutet på serien för att över huvudtaget kunna somna igår kväll. Jag hade nått höjden av spänning i bokvärlden, för så ivrig är jag ytterst sällan.
  Bokserien jag läser är alltså The Mortal Instruments av Cassandra Clare. Jag skrev här tidigare om tv-serien Shadowhunters och den är baserad på bokserien. The Mortal Instruments består av sex böcker och går under kategorierna ung vuxenlitteratur och fantasy. Som gjort för mig!
  Vill du läsa mer om handlingen kan du klicka här.
  Det är så länge sedan jag har läst så mycket som jag gör nu. Det känns nästan som om jag försöker ta igen den tid jag inte klarade av att läsa och den tiden var lång, så jag får verkligen ligga i. Det är en sådan befrielse att kunna dyka in i en annan värld för en stund, speciellt när man inte har tidspress eller någonting annat som borde göras. Det enda som varit nackdelen med mitt ivriga läsande är att det har påverkat min nattsömn, eftersom jag inte klarar av att lägga ifrån mig böckerna i tid, men jag har intalat mig själv att det är värt det.

 Bild

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar