10/25/2013

Ett råd

En efterlängtad helg har äntligen infunnit sig. Trots det känns det som om jag inte riktigt kan slappna av. Det är rätt stressigt just nu och jag har mycket gå gång. Det brukar bli så när provperioderna i gymnasiet närmar sig. Ingen panik, allt på en gång liksom.
  En sak och en dag i taget. Det var det som jag skrev om här om dagen. Skall försöka leva upp till det också och inte stressa sönder mig igen. Jag har tyvärr tendens att göra det ibland. Jag har dock blivit lite bättre på att ta en dag i taget och det gläds jag över. Jag tror, nej, jag vet att det är viktigt att komma ihåg. Så i kväll kommer jag att försöka koppla av och inte fundera på allting jag borde göra. Jag skall helt enkelt prioritera hälsan och göra enbart sådant som jag tycker om att göra och som får mig att känna mig glad. Det råder jag också er att göra!


Rebecca

1 kommentar: