10/28/2013

Paus från verkligheten

Idag drömmer jag mig bort till min plats igen. Min plats där på stranden, som jag nämnde här för några inlägg sedan. När det är mörkt, grått och dystert där ute har jag ett större behov av den där platsen. Grejen är den att jag just nu helst av allt skulle vilja befinna mig där, inte bara i tankarna.
  Idag har jag börjat med någonting nytt. Jag har börjat skriva dikter. Det visade sig dessutom vara en bra sak, för med hjälp av dikterna kan jag ta en kort paus från allting. Jag lägger all koncentration på orden som formas i huvudet och som jag sedan skriver ner. Jag skriver inte egentligen om någonting speciellt, bara sådant som dyker upp i huvudet. Det kan vara en känsla, vilja, önskan eller bara någonting jag kommer att tänka på. Att skriva dikter har fått mig att kunna ta den där ibland mycket välbehövda pausen från verkligheten. Kanske en eller annan dikt dyker upp här någon gång, men tills vidare behåller jag dem för mig själv.


Rebecca

1 kommentar:

  1. Skriv dikter! Det finns inget skönare och mera avkopplande än att söka de där rätta orden så att du kan beskriva exakt det du vill på bara några få rader. Lycka till!

    SvaraRadera