10/06/2013

Gör någon glad

Den där känslan som uppstår när du vet att du har gjort någon glad. Är den inte fantastisk? Tänk att du kan göra en annan person lycklig genom så små och enkla sätt. Jag har, som sagt, alltid tyckt om att hjälpa människor och att göra andra glada. Här om dagen fick jag faktiskt vara med om att jag gjorde en människa glad genom en så enkel handling att jag inte ens tänkte på att det kunde göra denne glad. 
  Det är inte alltid de stora gärningarna som är de bästa och viktigaste. De små gärningarna är minst lika viktiga. Tänk att du genom en enkel hälsning kan lysa upp en annan människas dag. 
  Jag har en uppgift åt er för nästa vecka som startar i morgon. Försök göra någon glad eller hjälpa någon minst en gång per dag. Kom ihåg att det inte behöver vara så märkvärdigt. Du kan t.ex. hälsa på någon som ser ensam ut, håll upp dörren för någon, fråga om du kan hjälpa, ge komplimanger osv. En liten vänlig handling kan betyda så mycket. 


Rebecca

1 kommentar: