5/11/2014

Ensamheten tog över

“Ensamhet är att vara utan mänskligt sällskap eller känna sig utan stöd”

Det är wikipedias förklaring till ensamhet. Ytterst träffande om du frågar mig.
   För ett tag sedan överrumplades jag av en enorm ensamhetskänsla. Aldrig någonsin hade jag känt mig så ensam som jag gjorde då. Min dag hade varit jobbig redan från morgonen och den ovälkomnade känslan av ensamhet blev droppen som fick bägaren att rinna över. Det slutade med att jag inte kunde sluta gråta. Jag körde bil när detta hände. Jag blev tvungen att vika av vägen och köra in på en villaväg där jag kunde stanna. Vägen försvann bakom tårarna. Jag är en sådan människa som lätt tänker att jag borde hålla mina jobbiga känslor för mig själv, även om jag vet att det inte är rätt. För en gångs skull kunde jag dock inte hålla dessa känslor för mig själv utan messade en fin människa som i sin tur bjöd mig hem till sig. I den stunden räddade hon mig den dagen. Jag samlade mig, torkade tårarna och körde hem till henne. Dagen bestod av betydligt mindre känslor av ensamhet efter det.
    Om inte förr så märkte jag den dagen hur viktigt det är för oss människor att ha sociala relationer. Vi är inte skapade att leva ensamma. Vi behöver varandra. Både i lätta och svåra stunder.
    Du vet vem du är, tusen tack!


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar