5/02/2014

Nattligt skrivande

Världen snurrar. Önskar jag hade vingar. Tänker på allt och inget. Jagar sömn. Ingen jaktlycka. Ögonen svider.

Jag har legat i sängen i två och en halv timme. Jag har vridit och vänt på mig utan att få tag på sömn. Klarvaken bestämde jag mig för att skriva när jag upptäckte att jag hade lämnat på datorn. Kanske det hjälper mig hitta sömnen, kanske inte. Jag har i alla fall ingenting att förlora. Jag lär ändå tappa för många sömntimmar igen. Jag har blivit van med det på sista tiden. Detta på grund av okänd orsak. Jag har slutat fundera på det.

Igår kom jag hem från Berlin, en underbar europeisk stad jag med stor sannolikhet kommer att återvända till någon gång i livet. Jag börjar ha en hel del städer jag vill besöka igen på min lista. Jag förälskar mig så lätt i platser jag besöker. Alltid finner jag någonting jag fastnar för. Berlin var inget undantag. Ett fascinerade språk, intressanta människor och en spännande historia är bara en liten del av vad Berlin har att bjuda på.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar