7/12/2014

En ny fiende

Jag jobbar som sagt på gravgården i sommar. Till jobbet på gravgården hör många olika uppgifter, allt från att rensa och kratta till att måla och trimma. Här om dagen skulle jag för första gången ta mig an trimmen. Ingen konst tänkte jag. Min förman ville ändå för säkerhets skull se på när jag trimmade första gången. Jag tog tag i trimmern, startade och vips hade jag trimmat av en växt bredvid en gravsten. Ingen större skada skedd, sådant händer, men visst tog det lite på egot. Jag fortsatte att trimma, men kom inte alls överens med trimmern. Maskinen fungerade emellanåt som en jordfräs eller en riktigt dålig klippare. Vår vänskap övergick så småningom till fiendskap.
   Jag har ingenting emot maskiner. Jag jobbar gärna med gräsklippare, borrmaskiner etc. men när det kommer till dammsugare och trimmrar krävs det ett betydligt större måste innan jobbet blir gjort.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar