7/31/2014

Plita ner ditt virrvarr

Det är omöjligt att somna när hjärnan går på högvarv. Tankarna flyger runt i huvudet på mig, den ena värre än den andra. Ännu har jag i alla fall inte börjat böja finskaord, för att se det hela från den ljusa sidan. Däremot har en godtyckligt utvald sång börjat spelas om och om igen i huvudet. 

"Var inte rädd, jag går bredvid dig… För du betyder allt för mig"

Jag ber för <3. Jag ber om kraft och styrka. 
Jag tänker på dig, du min vän, hoppas du har det bra. Jag saknar dig. 

Jag tänker på allt som blivit sagt, på allt som inte blivit sagt. Jag tänker på sådant man inte borde tänka på den här tiden av dygnet. 

"Jag är lik en granat, förr eller senare exploderar jag". En briljant mening, om du frågar mig…

Alla har vi dessa kvällar. Då hjärnan går på högvarv och man börjar tänka på allt mellan himmel och jord, sådant vi egentligen inte har så stor makt över. Ibland tar jag fram någonting att skriva på dessa kvällar eller nätter och skriver ner det jag tänker på. Texten ovan är en sådan text. Ibland hjälper det att plita ner virrvarret på papper och på så sätt få det konkret.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar