11/04/2014

Ser-hör-känner

Jag sitter ensam i ett rum i skolan. Eftersom jag är en av få treor som skriver prov idag och eftersom att jag skrev mitt prov snabbt har jag ingen att umgås med ännu. Jag tar till ser-hör-känner.

Jag ser en liten julgran i plast med lysande små lampor i. Varför den står här i rummet har jag ingen aning om, men jag kan meddela att den står här året om.
Jag ser en gammal datorskärm som står intryckt i ett hörn. Jag kan inte minnas senast jag såg någon använda den.
Jag ser min underbara ryggsäck som är prydd av söta ugglor med stora ögon.

Jag hör ett fåtal elever som skrivit färdigt sina prov. De pratar, skrattar och funderar med varandra.
Jag hör ett ständigt brus, antagligen från skolans ventilationssystem.
Jag hör hur datorn jobbar medans jag sitter med den i famnen och skriver.

Jag känner en obehaglig smärta från mitt vänstra skulderblad och undrar om jag någonsin kommer att ha en rygg som inte är så besvärlig.
Jag känner hur bekväm läderfåtöljen jag sitter i är och hur varmt det blir av att sitta i den.
Jag känner hur det plötsligt börjar klia på min vänstra arm under min finstickade tröja som jag stulit av min mor. Hon får den inte tillbaka. Jag gillar den för mycket.


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar